Bacheloroppgave 2017
Studium: IT-støttet bedriftsutvikling
Tittel - norsk: Forretningsplan |
Oppgave nr.: |
|
Oppgavestiller: Egendefinert |
||
|
Kontaktperson: Stine Barsgård Omland |
|
|
Telefon: |
E-postadresse:stineomland@gmail.com |
|
Postadresse:Husbyvollen 13, 7074 Spongdal |
|
Studenter: |
||
Veileder ved NTNU: |
||
|
||
Sammendrag: En forretningsplan er en grundig gjennomgang av flere analyser som undersøker om det er lønnsomt å starte produksjon av et produkt eller en tjeneste. Vi ønsker å avdekke om det eksisterer et marked for et dedikert kattehotell i Skien og om det kan skape profitt. Vi har derfor utformet en problemstilling “Finnes det et marked for et dedikert Kattehotell i Skien, og kan det gi overskudd?” . I forretningsplanen undersøkes problemstillingen hvor vi analyserer kundegrupper, markedsmuligheter, kapitalbehov og konkurrenter. Vi har valgt å inkludere følgende delproblemstilling som vi synes er relevant i forhold til å starte en bedrift. «Har sosiale medier endret markedsføringsstrategien for nye bedrifter?». Vi ønsker å undersøke om den eksplosive utbredelsen av sosiale medier har endret hvordan nyetablerte bedrifter utformer sin markedsføringsstrategi.
A business plan is a thorough review of different analyses that investigate if it is profitable to start a production of a product or a service. We wish to uncover if there is a market for a dedicated cat hotel in Skien and if it can yield a profit. We have designed a business plan to investigate this issue through customer, competitor and market analysis, as well as investment needs and budgets. We have chosen to include the following question that we deem relevant in relation to starting a business. “Has social media changed the marketing strategy for new businesses?”. We wish to investigate whether the ever expanding use of social media has changed how new business shape their marketing strategy. |
Hovedregelen er at studentoppgaver skal være offentlige. I
særlige tilfeller kan partene bli enig om at hele eller deler av oppgaven skal
være undergitt utsatt offentliggjøring i maksimalt 3 år, dvs. ikke tilgjengelig for andre enn
student og bedrift i denne perioden.
Oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i
ett år |
|
to år |
|
tre år |
|
(sett kryss bak antall år hvis dette punktet er aktuelt)
Behovet for utsatt offentliggjøring er begrunnet ut fra følgende:
|